Η ταπεινοφροσύνη φαίνεται από τις πράξεις
μας. Υποταγή σε ανώτερη εξουσία είναι η μεγαλύτερη εκπλήρωση ταπεινού
πνεύματος, καθώς ταπεινώνει το πνεύμα της ανεξαρτησίας.
Σε αυτό το μήνυμα θα εστιάσουμε στα λόγια
του Απ. Πέτρου που αφορούν στο πως να περπατάμε με ταπεινότητα με πρακτικό
τρόπο στη ζωή μας, δίνοντας έμφαση στην ζωή της πίστης (εκκλησιαστικό
περιβάλλον).
Α΄Πέτρου 5:5 «Παρόμοια, οι νεότεροι, υποταχθείτε στους πρεσβύτερους· όλοι, μάλιστα, καθώς θα υποτάσσεστε ο ένας στον άλλον, ντυθείτε την ταπεινοφροσύνη· επειδή, «ο Θεός αντιτάσσεται στους υπερήφανους, στους ταπεινούς, όμως, δίνει χάρη». 6 Ταπεινωθείτε, λοιπόν, κάτω από το πανίσχυρο χέρι τού Θεού, για να σας υψώσει εν καιρώ·»
Α΄Πέτρου 5:5 «Παρόμοια, οι νεότεροι, υποταχθείτε στους πρεσβύτερους· όλοι, μάλιστα, καθώς θα υποτάσσεστε ο ένας στον άλλον, ντυθείτε την ταπεινοφροσύνη· επειδή, «ο Θεός αντιτάσσεται στους υπερήφανους, στους ταπεινούς, όμως, δίνει χάρη». 6 Ταπεινωθείτε, λοιπόν, κάτω από το πανίσχυρο χέρι τού Θεού, για να σας υψώσει εν καιρώ·»
Στην Επιστολή του Ιακώβου επίσης διαβάζουμε παρόμοια προτροπή:
Ιακώβου 4:10 «Ταπεινωθείτε μπροστά στον Κύριο και θα σας υψώσει.»
Ο Απ. Πέτρος εξήγησε ότι η ταπεινότητα φαίνεται πρώτα από το πως υποτασσόμαστε στους πρεσβύτερους της Εκκλησίας, και μετά επίσης από το πως υποτασσόμαστε εις αλλήλους: «υποταχθείτε στους πρεσβύτερους· όλοι, μάλιστα, καθώς θα υποτάσσεστε ο ένας στον άλλον, ντυθείτε την ταπεινοφροσύνη».
Στην προς Εβραίους Επιστολή διαβάζουμε ότι καλούμαστε να υπακούμε τους προεστώτες, δηλαδή αυτούς που ηγούνται, καθώς αυτοί έχουν να δώσουν λόγο στον Θεό για τις ψυχές αυτών επάνω στους οποίους ο Θεός τους έθεσε σαν πνευματική ηγεσία. Αυτοί έχουν την ευθύνη για τις ψυχές των ανθρώπων των οποίων ηγούνται.
Εβραίους 13:17 «Πείθεστε στους προεστώτες σας [στο κείμενο: «τοῖς ἡγουμένοις»], και υπακούτε· επειδή, αυτοί αγρυπνούν για τις ψυχές σας, ως έχοντας να δώσουν λόγο· για να το κάνουν αυτό με χαρά, και χωρίς να στενάζουν· επειδή, αυτό δεν σας ωφελεί.»
Η ΑΡΧΗ
(δηλαδή ΕΞΟΥΣΙΑ) του Θεού στην καθημερινή
Η Εξουσία της Κεφαλής δεν είναι για να κυριεύει, αλλά για να εκπροσωπεί την Αγάπη του Πατέρα Θεού
Η
Αρχή (που είναι σε θέση εξουσίας)
αφορά τον Πατέρα και τον Υιό Του. Ο Υιός υποτάσσεται στην εξουσία του Πατέρα,
και γι’ αυτό δοξάστηκε.
Ο Ιησούς [καθώς έθεσε τον εαυτό Του κάτω από την ανώτερη Αρχή που είναι ο Πατέρας Θεός] ταπείνωσε τον εαυτό Του έως θανάτου.
Εβραίους 2:9 «Αλλά βλέπουμε τον Ιησού για λίγο ελαττωμένον έναντι των αγγέλων, εξαιτίας τού παθήματος του θανάτου, στεφανωμένον με δόξα και τιμή, για να γευτεί θάνατο για χάρη κάθε [ανθρώπου], διαμέσου της χάρης τού Θεού. 10 Επειδή, έπρεπε σ' αυτόν, για τον οποίο [υπάρχουν] τα πάντα, και διαμέσου τού οποίου [έγιναν] τα πάντα, φέρνοντας στη δόξα πολλούς γιους, να παραστήσει τέλειον τον αρχηγό τής σωτηρίας τους διαμέσου των παθημάτων.»
Ο Ιησούς [καθώς έθεσε τον εαυτό Του κάτω από την ανώτερη Αρχή που είναι ο Πατέρας Θεός] ταπείνωσε τον εαυτό Του έως θανάτου.
Εβραίους 2:9 «Αλλά βλέπουμε τον Ιησού για λίγο ελαττωμένον έναντι των αγγέλων, εξαιτίας τού παθήματος του θανάτου, στεφανωμένον με δόξα και τιμή, για να γευτεί θάνατο για χάρη κάθε [ανθρώπου], διαμέσου της χάρης τού Θεού. 10 Επειδή, έπρεπε σ' αυτόν, για τον οποίο [υπάρχουν] τα πάντα, και διαμέσου τού οποίου [έγιναν] τα πάντα, φέρνοντας στη δόξα πολλούς γιους, να παραστήσει τέλειον τον αρχηγό τής σωτηρίας τους διαμέσου των παθημάτων.»
Αυτό είναι ένα παράδειγμα για να
ακολουθήσουμε όλοι οι υιοί του Θεού. Δεν είναι μόνον θεολογικό και θεωρητικό
θέμα, είναι πρακτικό!
Ο Θεός σαν Πατέρας που αγαπά τους υιούς Του, μας τελειοποιεί διδάσκοντας μας πως να περπατούμε με ταπεινοφροσύνη, καθώς υποτασσόμαστε στις Αρχές (που έχουν ανώτερη εξουσία επάνω μας).
Η ανώτερη Εξουσία εκπροσωπεί την Κεφαλή του Θεού που κυβερνά επάνω στη ζωή μας. Όπως διαβάσαμε παραπάνω:
«να παραστήσει τέλειον τον αρχηγό τής σωτηρίας τους διαμέσου των παθημάτων»
Ο Θεός σαν Πατέρας που αγαπά τους υιούς Του, μας τελειοποιεί διδάσκοντας μας πως να περπατούμε με ταπεινοφροσύνη, καθώς υποτασσόμαστε στις Αρχές (που έχουν ανώτερη εξουσία επάνω μας).
Η ανώτερη Εξουσία εκπροσωπεί την Κεφαλή του Θεού που κυβερνά επάνω στη ζωή μας. Όπως διαβάσαμε παραπάνω:
«να παραστήσει τέλειον τον αρχηγό τής σωτηρίας τους διαμέσου των παθημάτων»
Η λέξη «αρχηγός» προέρχεται από την ΑΡΧΗ και το ρήμα ΑΓΩ (καθοδηγώ σαν αρχηγός)
Ο Ιησούς είναι η ανώτερη Αρχή που έχει εξουσία επάνω μας που μας καθοδηγεί, όταν εμείς υποτασσόμαστε σε Αυτόν σαν Κεφαλή επάνω μας.
Η λέξη «Αρχή» πρώτη φορά παρουσιάζεται στο πρώτο εδάφιο της Αγίας Γραφής: Γένεση 1:1 «ΣΤΗΝ αρχή (ΕΝ ΑΡΧΗ) δημιούργησε ο Θεός τον ουρανό και τη γη... 3 Και είπε ο Θεός: Ας γίνει φως· και έγινε φως·»
«ΕΝ ΑΡΧΗ» δεν σημαίνει απλά «Στην αρχή» αλλά όταν εξετάσουμε τι ακριβώς σημαίνει η λέξη «αρχή» στην Αγία Γραφή βλέπουμε ότι έχει την έννοια της «ΕΞΟΥΣΙΑΣ» - όπως όταν λ.χ. λέμε «είναι θέμα αρχής» - αυτό δεν σημαίνει «είναι θέμα ξεκινήματος». Ώστε λοιπόν η λέξη «αρχή» πρωταρχικά δεν σημαίνει «ξεκίνημα» αλλά αναφέρεται σε αυτό που κατέχει εξουσία ΑΡΧΗΣ – δηλαδή τι είναι πρώτο και πάνω από όλα σαν Κεφαλή.
Σε αυτή την κατανόηση μας βοηθά και η αρχική Εβραϊκή λέξη η οποία μεταφράστηκε «Εν Αρχή» στα ελληνικά: «Ρεσι-ίτ» («Reshiyth») που είναι παράγωγο της λέξης «Ρος» («Rosh») που σημαίνει «Κεφαλή».
Στην Εβραϊκή γλώσσα αυτή η λέξη χρησιμοποιείται επίσης με τρόπο που φανερώνει τι είναι αυτό που είναι ΠΡΩΤΟ, οπότε με αυτή την έννοια μπορεί να πεις κανείς ότι αναφέρεται σε έναρξη (ξεκίνημα). Π.χ. «Ρος Χασανά» είναι η κεφαλή του έτους (ΠΡΩΤΟ-χρονιά).
Επίσης η πηγή από την οποία ξεκινά ένας ποταμός ονομάζεται «ρος», όπου δηλαδή γίνεται η έναρξη του ποταμού, όπως και η έναρξη του νέου έτους.
Όταν διαβάζουμε τα προ-Χριστού κείμενα χωρίς να έχουμε την γνώση που μας δίνουν τα κείμενα της Καινής Διαθήκης, δεν μπορούμε να καταλάβουμε σε βάθος τι εννοούν.
Όταν όμως ξαναδούμε τι γράφτηκε προ-Χριστού μέσα από την οπτική γωνία της αποκάλυψης του Υιού του Θεού, τότε ξεδιπλώνεται μια νέα οπτική γωνία του Λόγου του Θεού.
Για να καταλάβουμε λοιπόν τι ακριβώς λέει στην Γένεση 1:1, χρειάζεται να δούμε τι λέει ο Απ. Ιωάννης στο πρώτο κεφάλαιο του Ευαγγελίου Του, όπου εξηγεί τι έγινε «Εν Αρχή» με τον Λόγο που ήταν προς τον Θεό (δεν θα εμβαθύνουμε σε αυτό εδώ τώρα).
Επίσης ο Απ. Παύλος εξηγεί τη Γένεση με τα εξής λόγια:
Κολοσσαείς 1:15 «ο οποίος είναι εικόνα τού αόρατου Θεού, πρωτότοκος κάθε κτίσης· 16 επειδή, διαμέσου αυτού κτίστηκαν τα πάντα, αυτά που [είναι] μέσα στους ουρανούς κι αυτά που [είναι] επάνω στη γη, τα ορατά και τα αόρατα, είτε θρόνοι είτε κυριότητες είτε αρχές είτε εξουσίες, τα πάντα κτίστηκαν διαμέσου αυτού και γι' αυτόν· 17 κι αυτός είναι πριν από όλα, και όλα συντηρούνται διαμέσου αυτού· 18 κι αυτός είναι η κεφαλή τού σώματος, της εκκλησίας· ο οποίος είναι αρχή, πρωτότοκος από τους νεκρούς, για να γίνει αυτός πρωτεύων σε όλα.»
Εφόσον «τα πάντα κτίστηκαν διαμέσου αυτού», δηλαδή του Ιησού, επομένως το ΠΡΩΤΟ πράγμα για το οποίο μιλά η Γένεση είναι για τον Ιησού, ο οποίος είναι η ΚΕΦΑΛΗ («Ρος» η κεφαλή, δηλαδή η «Αρχή» με την έννοια της Εξουσίας).
Λέει λοιπόν ο Παύλος ότι πράγματι ο Ιησούς είναι «πρωτότοκος κάθε κτίσης» δηλαδή ΠΡΩΤΟΣ, που σημαίνει πριν από όλα όπως είναι γραμένο «αυτός είναι πριν από όλα»).
Όμως επίσης σημαίνει ανώτερος από όλα που
έχει εξουσία (βλέπε «Αρχή») επάνω σε όλα, που φαίνεται από το ότι ο
Ιησούς είναι Αυτός «ο οποίος είναι εικόνα τού αόρατου Θεού», που
«όλα συντηρούνται διαμέσου αυτού».
Αυτό λοιπόν είναι το ΠΡΩΤΟ πράγμα που έκανε ο Θεός, έθεσε ΚΕΦΑΛΗ για να είναι η ΑΡΧΗ επάνω σε όλη την Δημιουργία, και όλη η Δημιουργία έγινε διαμέσω Αυτού, και για Αυτόν – που σημαίνει ότι Τον έθεσε ΚΕΦΑΛΗ και ΑΡΧΗ της Δημιουργίας.
Έτσι λοιπόν κατανοούμε ότι στη Γένεση 1:1 μιλά για τον Ιησού που είναι η ΑΡΧΗ, και στην δική Του Αρχή («Εν Αρχή») δημιούργησε ο Θεός.
Επίσης λίγο διαφορετική προσέγγιση, καθιστώντας Αυτόν να είναι η Κεφαλή («Ρεσι-ίτ») ο Θεός δημιούργησε την κτίση για ένα σκοπό:
«για να γίνει αυτός πρωτεύων σε όλα».
Αυτό λοιπόν είναι το ΠΡΩΤΟ πράγμα που έκανε ο Θεός, έθεσε ΚΕΦΑΛΗ για να είναι η ΑΡΧΗ επάνω σε όλη την Δημιουργία, και όλη η Δημιουργία έγινε διαμέσω Αυτού, και για Αυτόν – που σημαίνει ότι Τον έθεσε ΚΕΦΑΛΗ και ΑΡΧΗ της Δημιουργίας.
Έτσι λοιπόν κατανοούμε ότι στη Γένεση 1:1 μιλά για τον Ιησού που είναι η ΑΡΧΗ, και στην δική Του Αρχή («Εν Αρχή») δημιούργησε ο Θεός.
Επίσης λίγο διαφορετική προσέγγιση, καθιστώντας Αυτόν να είναι η Κεφαλή («Ρεσι-ίτ») ο Θεός δημιούργησε την κτίση για ένα σκοπό:
«για να γίνει αυτός πρωτεύων σε όλα».
Προσθήκη λεζάντας |
Ο Θεός δημιούργησε τα πάντα μέσω της Κεφαλής που είναι ο Ιησούς, που είναι η Αρχή (ο Άρχων, η ανώτατη Εξουσία), με στόχο Αυτός να γίνει ο ΠΡΩΤΕΥΩΝ σε όλα, καθώς Αυτός είναι και ο ΠΡΩΤΟ-τοκος, δηλαδή ο ΠΡΩΤΟΣ επάνω στην κτίση [ή ίσως καλύτερα: ο ΠΡΩΤΟΣ πριν από την κτίση].
Για τον Θεό ο Ιησούς ήταν, είναι, και θα είναι ο ΠΡΩΤΟΣ, η ΑΡΧΗ, η ΚΕΦΑΛΗ που εξουσιάζει επάνω σε όλα.
Επομένως, αυτό σημαίνει ότι ο Θεός θέλει ο Ιησούς να είναι ο Πρωτεύων και στην ζωή μας!
Αλλά τι σημαίνει αυτό πρακτικά; Πως γίνεται ο Ιησούς πρωτεύων του επίγειου βίου μας; Πως μπαίνει πρακτικά σε εφαρμογή η ΑΡΧΗ του Θεού στην καθημερινότητα; Αυτό φαίνεται:
- Από το πως βαδίζουμε στους δρόμους του Κυρίου υποτασσόμενοι στην δική Του Αρχή η οποία εκφράζεται μέσα από την υποταγή μας στους ανθρώπους που έχουν εξουσία επάνω μας
- Από την ταπεινοφροσύνη που φαίνεται από το πως
αναγνωρίζουμε την Κεφαλή που
κυβερνά επάνω μας και μας καθοδηγεί
Είμαστε καλεσμένοι να υποτασσόμαστε σε
ανώτερη εξουσία επειδή είναι ο μόνος τρόπος για να υποτάξουμε την σαρκική μας
φύση της ανεξαρτησίας, που είναι υπερηφάνεια και η ρίζα της απείθειας.
Η Εκκλησία του Χριστού στη γη είναι ένας ΟΙΚΟΣ (σαν οικογένεια)
Η Εκκλησία του Χριστού στη γη είναι ένας ΟΙΚΟΣ (σαν οικογένεια)
Το μάθημα από την Συναγωγή της
Ναζαρέτ
Λουκάς 4:21 «Και άρχισε να τους λέει ότι: Σήμερα εκπληρώθηκε στα αυτιά σας αυτή η γραφή. 22 Και όλοι έδιναν μαρτυρία γι' αυτόν, και θαύμαζαν για τα λόγια τής χάρης, που έβγαιναν από το στόμα του, και έλεγαν: Δεν είναι αυτός ο γιος τού Ιωσήφ;»
«Δεν είναι αυτός ο γιος τού Ιωσήφ;» Όταν ο Ιησούς κήρυξε στην Συναγωγή της δικής Του πόλης, αυτοί εθαύμασαν από τα λόγια της χάρης που μιλούσε, αλλά δεν πρόσεξαν το Χρίσμα που ενεργούσε μέσα από Αυτόν. Το αποτέλεσμα ήταν ότι Αυτός τους επέπληξε με τέτοιο τρόπο ώστε από την μια στιγμή στην άλλη ενώ τον θαύμαζαν, μετά ήθελαν να Τον σκοτώσουν.
Πρέπει να αντισταθούμε στον πειρασμό να βλέπουμε τους ανθρώπους με τα μάτια της σάρκας. Πρέπει να επιτρέψουμε στον Κύριο να μας δείξει τον Χριστό μέσα στους ανθρώπους, και πως η Κεφαλή του Χριστού φανερώνεται μέσω αυτών.
Όταν εμείς επιλέγουμε να υποταχθούμε στον Χριστό που είναι μέσα στον άλλο αναγεννημένο Χριστιανό, τότε το Φως του Κυρίου εκχέεται επάνω μας, καθώς ο Κύριος ευαρεστείται στους δρόμους μας.
Λουκάς 4:21 «Και άρχισε να τους λέει ότι: Σήμερα εκπληρώθηκε στα αυτιά σας αυτή η γραφή. 22 Και όλοι έδιναν μαρτυρία γι' αυτόν, και θαύμαζαν για τα λόγια τής χάρης, που έβγαιναν από το στόμα του, και έλεγαν: Δεν είναι αυτός ο γιος τού Ιωσήφ;»
«Δεν είναι αυτός ο γιος τού Ιωσήφ;» Όταν ο Ιησούς κήρυξε στην Συναγωγή της δικής Του πόλης, αυτοί εθαύμασαν από τα λόγια της χάρης που μιλούσε, αλλά δεν πρόσεξαν το Χρίσμα που ενεργούσε μέσα από Αυτόν. Το αποτέλεσμα ήταν ότι Αυτός τους επέπληξε με τέτοιο τρόπο ώστε από την μια στιγμή στην άλλη ενώ τον θαύμαζαν, μετά ήθελαν να Τον σκοτώσουν.
Πρέπει να αντισταθούμε στον πειρασμό να βλέπουμε τους ανθρώπους με τα μάτια της σάρκας. Πρέπει να επιτρέψουμε στον Κύριο να μας δείξει τον Χριστό μέσα στους ανθρώπους, και πως η Κεφαλή του Χριστού φανερώνεται μέσω αυτών.
Όταν εμείς επιλέγουμε να υποταχθούμε στον Χριστό που είναι μέσα στον άλλο αναγεννημένο Χριστιανό, τότε το Φως του Κυρίου εκχέεται επάνω μας, καθώς ο Κύριος ευαρεστείται στους δρόμους μας.
Ο Θεός είναι Πατέρας που διδάσκει τους
δρόμους Του στους υιούς τους οποίους παραδέχεται
Αυτό που είναι το πρώτο στη λίστα:
Ποιόν έθεσε ο Θεός να είναι επί Κεφαλής; Η δική μας ευθύνη είναι υποταγή στην Αρχή
Αυτό που είναι το πρώτο στη λίστα:
Ποιόν έθεσε ο Θεός να είναι επί Κεφαλής; Η δική μας ευθύνη είναι υποταγή στην Αρχή
Ο Ιησούς δίδαξε ότι η υποταγή σε
ανώτερη εξουσία είναι η «μεγαλύτερη πίστη»
Ματθαίος 8:8 «Και απαντώντας ο εκατόνταρχος είπε: Κύριε, δεν είμαι άξιος να μπεις κάτω από τη στέγη μου· αλλά, μονάχα πες έναν λόγο, και ο δούλος μου θα γιατρευτεί. 9 Επειδή, και εγώ είμαι άνθρωπος υπό εξουσία, έχοντας κάτω από την εξουσία μου στρατιώτες· και λέω σε τούτον: Πήγαινε, και πηγαίνει· και στον άλλον: Έλα, και έρχεται· και στον δούλο μου: Κάνε τούτο, και το κάνει. 10 Ακούγοντας δε ο Ιησούς, θαύμασε, και είπε σ' αυτούς που τον ακολουθούσαν: Σας διαβεβαιώνω, ούτε στον Ισραήλ δεν βρήκα τόσο μεγάλη πίστη.»
Η πίστη του Εκατόνταρχου δεν ήταν μόνο στο ότι ο Ιησούς μπορούσε να θεραπεύσει τον δούλο του. Το πίστευαν αυτό, ακόμη και οι εχθροί Του, μια και ο Ιησούς θεράπευε τους πάντες και έκανε «απίστευτα» θαύματα. Άρα η πίστη αυτού του Ρωμαίου στη δύναμη του Ιησού να θεραπεύει δεν ήταν διαφορετική από αυτό που όλοι γνώριζαν.
Επομένως αυτό ΔΕΝ ήταν η «μεγαλύτερη πίστη» για την οποία μίλησε ο Ιησούς. Η μόνη διαφορά από όλους τους άλλους ήταν αυτός ο Ρωμαίος Αξιωματικός είπε «και εγώ είμαι άνθρωπος υπό εξουσία».
Είπε «ΚΑΙ ΕΓΩ» επειδή αναγνώρισε την εξουσία που είχε ο Ιησούς, ο οποίος ανταποκρίθηκε λέγοντας «ούτε στον Ισραήλ δεν βρήκα τόσο μεγάλη πίστη», επειδή η πίστη αυτού του ανθρώπου ήταν αποτέλεσμα της κατανόησης που είχε για την ανώτερη εξουσία, και την υποταγή του στους ανωτέρους.
Τώρα, αυτή η ιστορία αφορά στρατιωτικό περιβάλλον, όπου φαίνεται καθαρά η έννοια της υποταγής στην ανώτερη εξουσία, αλλά ο Θεός είναι Πατέρας που μιλά προς τους υιούς του Οίκου Του, που είναι οικογενειακό περιβάλλον.
Η επι κεφαλής εξουσία της ΑΡΧΗΣ επάνω στους υιούς έχει σαν αποτέλεσμα:
Ματθαίος 8:8 «Και απαντώντας ο εκατόνταρχος είπε: Κύριε, δεν είμαι άξιος να μπεις κάτω από τη στέγη μου· αλλά, μονάχα πες έναν λόγο, και ο δούλος μου θα γιατρευτεί. 9 Επειδή, και εγώ είμαι άνθρωπος υπό εξουσία, έχοντας κάτω από την εξουσία μου στρατιώτες· και λέω σε τούτον: Πήγαινε, και πηγαίνει· και στον άλλον: Έλα, και έρχεται· και στον δούλο μου: Κάνε τούτο, και το κάνει. 10 Ακούγοντας δε ο Ιησούς, θαύμασε, και είπε σ' αυτούς που τον ακολουθούσαν: Σας διαβεβαιώνω, ούτε στον Ισραήλ δεν βρήκα τόσο μεγάλη πίστη.»
Η πίστη του Εκατόνταρχου δεν ήταν μόνο στο ότι ο Ιησούς μπορούσε να θεραπεύσει τον δούλο του. Το πίστευαν αυτό, ακόμη και οι εχθροί Του, μια και ο Ιησούς θεράπευε τους πάντες και έκανε «απίστευτα» θαύματα. Άρα η πίστη αυτού του Ρωμαίου στη δύναμη του Ιησού να θεραπεύει δεν ήταν διαφορετική από αυτό που όλοι γνώριζαν.
Επομένως αυτό ΔΕΝ ήταν η «μεγαλύτερη πίστη» για την οποία μίλησε ο Ιησούς. Η μόνη διαφορά από όλους τους άλλους ήταν αυτός ο Ρωμαίος Αξιωματικός είπε «και εγώ είμαι άνθρωπος υπό εξουσία».
Είπε «ΚΑΙ ΕΓΩ» επειδή αναγνώρισε την εξουσία που είχε ο Ιησούς, ο οποίος ανταποκρίθηκε λέγοντας «ούτε στον Ισραήλ δεν βρήκα τόσο μεγάλη πίστη», επειδή η πίστη αυτού του ανθρώπου ήταν αποτέλεσμα της κατανόησης που είχε για την ανώτερη εξουσία, και την υποταγή του στους ανωτέρους.
Τώρα, αυτή η ιστορία αφορά στρατιωτικό περιβάλλον, όπου φαίνεται καθαρά η έννοια της υποταγής στην ανώτερη εξουσία, αλλά ο Θεός είναι Πατέρας που μιλά προς τους υιούς του Οίκου Του, που είναι οικογενειακό περιβάλλον.
Η επι κεφαλής εξουσία της ΑΡΧΗΣ επάνω στους υιούς έχει σαν αποτέλεσμα:
Αγάπη, Κοινωνία,
Προστασία, Ενθάρρυνση, Διόρθωση
Οι αληθινοί υιοί βρίσκουν ασφάλεια όταν η
Κεφαλή του Θεού έχει εξουσία επάνω σε αυτούς που υποτάσσονται στην εξουσία της
Αρχής.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου